Jdi na obsah Jdi na menu
 


WWIII

Tato tématická řada popisuje vojenskou techniku v době 3. světové války (v ang. World War III, odtud zkratka WWIII), ve které proti sobě stojí několik velkých vojensko-politických celků (EUA, NAC, SVRA). Konflikt se odehrává v polovině 22. století na mnoha vzdálených místech světa (aljašská fronta, východoevropská fronta).

Při stavbě jsem se snažil co nejvíce vycházet z konstrukce současné pozemní a letecké techniky a odhadnout, jak se asi vyvine za 150 let, ale jistou měrou jsem se nechal inspirovat i různými sci-fi a postapokalyptickými sériemi (např. vojenskou technikou ze hry Battlefield 2142). Doufám, že se vám bude tato netradiční forma modelařiny líbit.

píše se rok 2142...

Patrol and Security Vehicle - PSV M1A2 4x4

Vozidlo ve službách Severoamerické koalice (NAC). Jak vyplývá z názvu, je určeno k hlídkové a bezpečnostní službě. Stejně dobře funguje jako tahač či pěchotní lehká palebná podpora. Jde o nejběžnější verzi v provedení 4x4.

Obrazek

Další fotografie naleznete ZDE.

McDonnell Douglas AX-9 Scout

Stejně jako PSV, patří i tento letoun do výzbroje Severoamerické koalice, resp. jejích vzdušných sil (NACAF - North American Coalition Air Force). Opět jde o stroj primárně určený k průzkumu (jedinou poviností druhého člena posádky - navigátora - je ovládání velkého množství přístrojů sloužících k průzkumu: mapování, sběr dat a audiovizuálních nahrávek, odposlech, noční vidění a vidění elektrických rozvodů, scanery, systém AWACS - radar atd.), stejně tak dobře může plnit funkci bezpečnostní a hlídkovací. Vzhledem k jeho určení je letoun vyzbrojen pouze minimálně (2x protipěchotní kanon ovládaný pilotem).

Obrazek

Další fotografie naleznete ZDE.

Mil Mi-117 - Woodpecker - DATEL

Snažil jsem se co nejvíce navázat na současnou řadu ruských vrtulníků Mil a Kamov, protože se tentokrát jedná o stroj SVRA (Svaz Východních Republik a Asie). Mi-117 je standartní transportní ,,vrtulník" s dvoučlenou osádkou (pilot-velitel a operátor) s možností středně těžké podpory pěchoty (2x dvojkanon Děktarjev vz. 20 zavěšený pod trupem, 1x kanon v zadním střelišti). Je schopný přepravit dvě plně vybavená družstva.

Musím přiznat, že se mi vzhledem k vzhledu hrozně moc líbí název DATEL.

Obrazek

Další fotografie naleznete ZDE.

MT-LB IV

Víceúčelový pěchotní transportér ve službách SVRA. Jeho základní verze slouží k převozu osob a nejnutnějšího vybavení. Vyzbrojen je jedním manuálně ovládaným protipěchotním kanonem.

Osádka: Velitel, střelec, řidič.

Kapacita: 1 pěchotní družstvo

Obrazek

Další fotografie naleznete ZDE.

XXX

Přísně tajné. Prototyp. Lepší se mu vyhnout.

Obrazek

Další fotografie naleznete ZDE.

MAZ 955 with SCUD (R-150)

Obrazek

složka: 03-333151/0250A
utajení: 3. úrov.

Následuje zpráva NACSIS (North American Coalition Secret Intelligence Service):

lokace: Aljaška; východní sektor; 350km od kanadské hranice
datum: 2. 11. 2144
čas: 9:00 UTC-9 V
Dnes ráno zachytila naše družice nad Aljaškou pohyb 3 nezávisle na sobě operujících odpalovacích zařízení nepřitele. Do oblasti byl vyslán jeden průzkumný AX-9. Po navázání radarového kontaktu s jedním ze zařízení (podle všeho se jednalo o standardní MAZ 955 vybavený pro zcela samostatné zamíření a odpálení rakety) zaujal AX-9 výhodnou pozici ke sledování, odkud následně celou akci zachytil.

- V 9:05 zaujal MAZ palebné postavení. Ve chvíli kdy osádka MAZu započala s kalibrací a zaměřovacím procesem, podařilo se průzkumné jednotce nabourat do ovládacího systému rakety.
- V 9:15 byla odpálena raketa. Jednalo se o nový SCUD IV (= označení NACSIS; označení SVRA = R-150), který má podle nejnovějších odhadů 2x větší dolet než standardní R-125.
- V 9:20 MAZ opustil svou pozici.
Ačkoli byla ihned po odhalení 3 MAZů uvedena do pohotovosti protiraketová obrana CANADA, nebyl její zásah nutný. Díky nabourání se do systémů byla raketa na dálku přenastavena a když dosáhla výšky 30 000 m, explodovala.
Po eliminaci rakety byly do oblasti poslány dva stíhací stroje NACAF, které do 9:50 všechny 3 MAZy zničily.

Konec zprávy.

Obrazek

Hlášení Vrchnímu velení ESA (Expediční Sbor Aljaška) SVRA ze dne 2. 11. 2144:

Dnes ráno podnikly 3 stroje MAZ 955 vyzbrojeny balistickými střelami R-150 útok na strategické cíle v západní Kanadě. Při vypuštění první střely však došlo k chybnému nastavení a ta ve výšce 30 km explodovala. Bylo rozhodnuto stáhnout všechny stroje i se zbylými dvěma raketami. Při návratu do výchozích pozic byly nosiče i se střelami zničeny dvěma pravděpodobně hlídkujícími letouny nepřítele.

Obrazek

Další fotografie naleznete ZDE.

píše se rok 2131...

Daimler-Benz P5001

V rámci hromadného zavádění vysoce výkonných elektromotorů do zbrojního průmyslu vyhlásila Nejvyšší rada bezpečnosti Evropské unie veřejnou soutěž na vývoj a následnou sériovou výrobu multifunkčního podvozku, který by využíval nových technologií. Zakázku vyhrála firma Daimler-Benz se svým prototypem P5001.

Podvozek je silně obrněný reaktivním strukturovaným pancířem, ačkoli moduly, k jejichž nesení je primárně uzpůsoben, nejsou určeny k plnění úkolů v první linii. Během vývoje se počítalo s nasazením převážně v rozlehlých megalopolích.

Na fotografiích je zachycen původní prototyp P5001 při převozu na prezentaci NRB EU.

Obrazek

Další fotografie naleznete ZDE.

píše se rok 2132...

Patria LAT (Light Armoured Transporter)

Jako první byla zadaná výroba modulu, kompatibilního s podvozkem P5001, lehce obrněného transportéru zejména proto, protože vzrůstal počet zastaralých vozidel ve službách zdravotnických, ženijních, protichemických, zásobovacích jednotek a jednotek Evropské všenárodní gardy. Důraz byl kladen na prostornost a modifikovatelnost modulu.

Tuto zakázku vyhrál finský zbrojní koncern Patria se svým P.222/F, sériově vyráběným pod názvem Patria LAT.

S ohledem na určení použitého podvozku a znění zakázky je transportér přizpůsoben k jakékoli vnitřní modifikaci zařízení v závislosti na druhu jednotky, u které slouží. Řídící jednotka motoru, stejně jako ostatní neměnné zařízení, je umístěna v levé straně čumáku spolu s chlazením. Napravo od ní sedí řidič. Nemodifikované moduly nejsou vyzbrojeny.

Díky vysoké spolehlivosti a efektivnosti si stroj oblíbily všechny výše zmíněné jednotky.

Obrazek

Další fotografie naleznete ZDE.

HSR SVRA

(Hlavní Správa Rozvědky Svazu Východních Republik a Asie)

ObrazekZdroj: HUMINT
Jméno: Alfred Redl
Evid. číslo: 795913/0605
Krycí jméno: Švýcarák
Místo nasazení: výrobní haly MOWAG (hlavní západoevropský dodavatel zbrojního superkoncernu General Dynamics)

Předmět: první získaný obrazový materiál ke složce M-717
Popis: série mikrosnímků zachycujících průběh návštěvy generála EUA (European Union Army) Jeana-Baptisty Maisona

Předběžná zpráva (Alfred Redl):

11. 2. 2140
17:00 CET
výrobní haly MOWAG nedaleko města Frauenfeld;
kanton Thurgau, Švýcarsko


Po příjezdu delegace se konalo shromáždění dělníků, na kterém vedoucí výrobního obvodu Karl Stresemann uvítal gen. J.B.M., který se následně ujal slova. V projevu vyjádřil myšlenku, že vývoj a produkce kvalitnějších zbraňových systémů zajistí do budoucna kvalitnější mír. Všechny nás označil za mírotvorce a slíbil intenzivnější interunijní spolupráci.

Obrazek

Další fotografie naleznete ZDE.

píše se rok 2142...

MOWAG BADGER (IFV)

BADGER je bojové vozidlo pěchoty primárně určené především do těžkého terénu. Je vyráběné švýcarskou zbrojovkou MOWAG a nachází se ve výzbroji mnoha států, které tvoří páteř EUA (European Union Army).

Vozidlo je vybaveno standardním reaktivním pancéřováním a zařízením pro ochranu osádky vůči ZHN (zbraně hromadného ničení). Hlavní výzbroj tvoří jeden kanón ráže 200 mm ve věži, schopný poskytnout palebnou podporu na max. vzdálenost 10 km, a s ním spřažený kanón ráže 22 mm, dále čtyřče kanónů ráže 22 mm na zádi, ovládané zevnitř a vybavené dvěma dalekonosnými reflektory a nakonec těžký kulomet ráže 12,7 mm montovaný na věži.

Osádku tvoří velitel, střelec, řidič, v případě delších výprav navigátor/zadní střelec + 20 členů výsadku.

Obrazek

! Wallpaper !

(po kliknutí se obrázek zvětší)

Obrazek

Další fotografie naleznete ZDE.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář